Olen 35 vuotias nainen, elän avoliitossa mieheni kanssa ja toivomme lasta. Olemme olleet julkisella puolella lapsettomuushoidoissa kaksi vuotta ja järeimmät aseet oli otettava käyttöön. Ehkäisyä olen käyttänyt yhdeksän vuoden suhteemme aikana n. kaksi ja puoli vuotta. Vuonna 2001 minulla oli hedelmöittynyt munasolu sisälläni, se tuli n. 100 päivän jälkeen ulos.

Olen kaivannut varaventtiiliä lapsettomuusasioiden jauhamiseen ja nyt sain tämän aikaiseksi. Ensimmäinen IVF hoitokierto hollilla. Parin tunnin päästä pitäisi sumuttaa ensimmäiset annokset Synarelaa.

Tänään sain kuulla ystäväni odottavan toista lastaan. Hän tietää tilanteeni ja selvästi oli vähän jännittynyt minulle kertomisesta. Olen odottanut tuota uutista jo jonkin aikaa, mutta silti yllätyin miten reipas olin. Kotona pääsi kyllä itku.